marți, 1 noiembrie 2011

Colaj cu frunze pictate dupa tehnica vitraliilor: pictare, decupare, lipire


 Vitraliul este un element decorativ ce ofera distictie si originalitate (nu exista vitralii identice, prin ardere ele devenind unicate) mediului in care este utilizat. Vitaliul imbogateste, armonizeaza si personalizeaza, iar fața de alte tehnici folosite in decoratiuni, in tehnica vitraliului nu se prea pot face improvizatii, astfel ca trebuie inca de la inceput stabilite detaliile: desen, soliditate, culoare.
    Din dorinta de a-i arata lui Matei cat mai mult din lucrurile frumoase care ne inconjoara, si avand posibilitatea sa privim pe indelete, cateva modele de vitralii, ne-am jucat si noi mai apoi incercand sa confectionam - cu materialele pe care le avem mereu la dispozitie (tempera, carton, pensoane etc.) - un obiect decorativ care poate arata precum minunatele vitralii vizualizate de noi. Am creat astfel un colaj  reprezentand o frunze-vitralii, insa fara a trece prin fazele tehnologice ale unui vitraliu original: crearea desenului, taiere si slefuire si asamblarea pieselor, ci doar pictare, decupare si lipire
    Materiale necesare:  tempera, penson, carton, planse de colorat cu frunze pe care le-am decupat dupa pictare.
   Cum am procedat: Cu ajutorul unui marker am trasat conturul si nervurile frunzei pe sticla. Am pictat fiecare arie delimitata de nervurile frunzei in culori diferite, dar repetate, culori preferate de mine  pentru aceasta compozitie: alb, rosu, albastru. Dupa uscare am decupat fiecare frunza astfel pictata, iar apoi Matei le-a lipit ca intr-un colaj dupa pofta si imaginatia lui. Am atasat lucrarilor noastre cate un carton de culoare maro (pentru contrast) petrecandu-ne astfel un timp impreuna discutand despre "Ce sunt vitraliile, mami?".  
by Maria  

      P. S. Tema aleasa de mine - vitraliul - s-a dovedit una foarte inspirata, dar mai ales amuzanta, pentru ca de cate ori ai ocazia sa te contrazici cu un prichindel de numai 3 anisori pe ce culoare ar trebui sa aiba un vitraliu? :D

Un comentariu:

  1. nu am incercat pana acum tehnica aceasta,dar imi place ideea :)
    o vom pune in practica curand

    RăspundeţiȘtergere

Cuvintele tale sa fie precum sufletul tău!